sobota, 9 lutego 2013

09.sałatka z tuńczyka.

Nadeszła przerwa między jednym ciastem a drugim ciastkiem i przyszedł czas na warzywne co nieco.

składniki.

tuńczyk sałatkowy 2 puszki
jajka 10 szt
majonez 300 g.
ser żółty 20 dkg.
średnie cebule 2 szt
przyprawy




Jajka gotujemy na twardo (oczywiście moje zdolności kulinarne wymagały sprawdzenia w internecie ile czasu powinno się gotować jaja, żeby były na twardo - ale już wiem ! +5 do zdolności kulinarnych).


Następnie oddzielamy białka od żółtek.



Białka i cebulę kroimy w kostkę. Przy okazji odbyło się wielkie internetowe poszukiwania sposobów na niepłakanie przy obieraniu cebuli, co mi się niestaty nie udaje ; ( Okazało się, że sposobów jest jakieś 893472946293, np. obieranie cebuli na siedząco, odpalenie palnika na kuchence, który spala to coś co nam podrażnia oczy, opłukanie cebuli i noża w gorącej wodzie, wietrzenie pomieszczenia ... niestety u mnie płacz przy cebuli jest chyba nieunikniony.



Ser trzemy na tarce z grubymi oczkami.



Mamy przygotowane już wszystkie składniki, więc wkładamy je do miski warstwami, w odpowiedniej kolejności, przyprawiając do smaku. Ja do przyprawiania użyłam tylko soli, pieprzu i przyprawy do sałatek.

1/3 części białek, 1/2 części cebuli, 1/2 części tuńczyka, majonez, 1/2 części sera, 1/3 części białek, 1/2 części cebuli, 1/2 części tuńczyka, majonez, 1/2 części sera,  1/3 części białek, majonez.



Posypujemy pokruszonymi żółtkami z jajek.


Smacznego ! : )


Sałatkę najlepiej odstawić na jakiś czas do lodówki, żeby smaki się przeszł. U mnie spędziła w lodówce całą noc i zajadaliśmy na drugi dzień. 


Pozdrawiam fanów !

4 komentarze:

  1. Fajnie,chętnie spróbuję:) Ja robię też z tuńczykiem taką: sałata lodowa,ugotowany ryż,papryka czerwona,tuńczyk w sosie własnym z puszki,feta pokrojona w kostkę i oliwki zielone. Doprawiam oliwą,solą,pieprzem i sokiem z cytryny;) Zapraszam do siebie na bloga http://give-me-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. brzmi smakowicie więc możliwe że kiedyś spróbuje zrobić : > poza tym fajny blog, będę zaglądać i zapraszam też do siebie : )

      Usuń
  2. Smacznie wygląda!:) a co do cebuli, to ja słyszałam o tym by ją włożyć do lodówki na jakiś czas;) i powiem, że nawet działa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno spróbuje przy następnej okazji : > dzięki : D

      Usuń