wtorek, 5 lutego 2013

08.najszybszy torcik z jabłek.

To, że jest jedno z pierwszych ciast w moim życiu, które zrobiłam sama - to swoją drogą, ale jest pierwsze ciasto jakie w życiu widziałam, które przed zapieczeniem jest zwyczajnie sypkie.

składniki.

mąka pszenna 1 szkl.
cukier puder 1 szkl.
kasza manna 1 szkl.
jabłka 1-2 kg
cukier waniliowy 1 łyżeczka
proszek do pieczenia 1 łyżeczka
margaryna 1/2 kostki

Sypkie produkty mieszamy razem i dzielimy na 3 mniej więcj równe części. Nie dodajemy w tym miejscu margaryny, która też jest na liście składników, mieszamy tylko produkty sypkie. Jabłka natomiast trzemy na tarce z dużymi oczkami.




Jabłka wykorzystane do ciasta powinny być soczyste, ja wykorzystałam championy i jestem bardzo zadowolona.

Na dno tortownicy wysypujemy pierwszą część naszego sypkiego ciasta, potem połowę jabłek. W ten sposób układamy resztę produktów, uzyskując 2 warstwy jabłek i 3 warstwy ciasta.




Wierzch obsypujemy startą na tarce lub pokrojoną w cienkie plasterki margaryną.


Ciasto pieczemy okolo 1 godziny w temperaturze 180 stopni, do momentu kiedy wierzchnia warstw ładnie się zarumieni.



Smacznego !

U mnie w domu ciasto wszyskim smakowało. Robi się je bardzo szybko i jest naprawdę smaczne. Wierzchnia warstwa jest chrupiąca a reszta mięciutka i smaczna. Polecam z całych sił bo jest pycha !



Pozdrawiam fanów !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz