niedziela, 3 marca 2013

13.ciasto z kaszą manną.

Była dłuższa przerwa na napisanie chociaż części licencjatu ale nadszedł w końcu czas na kolejne kuchenne rewolucje.

składniki.

1 masa.

cukier 20 dkg.
cukier waniliowy 1 opakowanie
mleko 1 szkl.
margaryna 1 kostka
kakao 3 łyżki
kasza manna 40 dkg. (3.6 łyżki)

2 masa.

cukier 20 dkg.
cukier waniliowy 1 opakowanie
mleko 1 szkl.
margaryna 1 kostka
kasza manna 40 dkg. (3.6 łyżki)

herbatniki ok. 80
polewa czekoladowa
wiórki kokosowe



Najpierw przyrządzamy 1 masę. Mleko, margarynę i cukier doprowadzamy do zagotowania.


Po zagotowaniu wsypujemy kaszę manną i gotujemy ok. 10 min mieszając, aż masa uzyska odpowiednią gęstość. Na koniec dodajemy kakao. Po jego dodaniu może nam się oddzielić część margaryny z masy, którą odlewamy.


Herbatniki rozdzielamy na 3 równe części, ponieważ będziemy potrzebowali 3 warstwy herbatników.



Pierwszą część harbatników rozkładamy na spodzie blachy (do tego ciasta ja użyłam standardowej prostokątnej formy). Wlewamy na nie gorącą masę kakaową.


Przykrywamy kolejną warstwą herbatników, na którą wlewamy kolejną warstwę ciasta, zrobioną w taki sam sposób jak pierwsza, tyle że bez kakao.


W ten sposób przygotowane ciasto polewamy polewą czekoladową (ja użyłam do tego 3 gotowych polew mlecznych) i posypujemy wiórkami kokosowymi.



Smacznego ! : )

Do tej pory nadal i ciągle nie moge zrozumiec dlaczego blachę wyłożyłam papierem do pieczenia, pomimo iż tego ciasta się nie piecze. Niestety dotarło to do mnie za późno i papier musiał zostać, aczkolwiek nie przeszkadza.



Ciasto wyszło dobre, pomimo sporej ilości cukru nie jest za słodkie, Robi się je stosunkowo szybko a wiórki kokosowe dopełniają smaku.  Można również zrobić na blasze o mniejszych wymiarach, np. 25 cm x 36 cm, będzie wtedy wyższe, jadnak spokojnie sie zmiesci.

Już niedłuho kolejen przygody w kuchni a tymczasem kawa i ciasto z kaszą manną - pycha !


Pozdrawiam fanów !

4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie:) Aż nabrałam ochoty na taką słodycz:)

    OdpowiedzUsuń
  2. i smakuje przepysznie : )) tylko szkoda ze kaloryczne : P

    OdpowiedzUsuń
  3. zjadłabym z miłą chęcią :)
    http://life-is-too-short-for-sadness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pamiętam że to było jednym z najlepszych, które udało mi się zrobić :)

      Usuń