sobota, 9 marca 2013

14.babka wielkanocna.

Wielkanoc tuż tuż i tak wypadło że nadeszła pora na moją pierwszą a zarazem generalną próbę zrobienia babki wielkanocnej. Nie powiem - wyszło nawet nawet.

składniki.

jajka 3 szt.
cukier 0,6 szkl.
mąka pszenna 0,6 szkl.
proszek do pieczenia 1/2 łyżeczki
sok z 1/2 cytryny
skórka z całej cytryny
kakao 1 łyżka
cukier puder lub gotowy lukier


Ubijamy białka, dodajemy cukier i nadal ubijamy. Następnie dodajemy żółtka i dalej ubijamy.

Czy tylko mi przypomina to kształtem głowę żaby ? ; d

Pod koniec ubijania dodamy mąkę pszenną, proszek do pieczenia, sok z połowy cytryny i startą skórkę z cytryny.



Formę na babkę dokładnie smarujemy tłuszczem 


a następnie wylewamy ciasto, ale nie całe. Około 5 łyżek ciasta zostawiamy, dodajemy do niego łyżkę kakao i miksujemy (oczywiście moje zostawione no oko 5 łyżek okazało się trzema ale tak czy siak wyszło)
Masę kakaową wylewamy na nasze ciasto.


Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 40 minut w temperaturze 160 - 170 stopni. Po upieczeniu babkę studzimy i posypujemy cukrem pudrem lub polewamy lukrem.


Smacznego !



Jest to moja pierwsza babka w życiu i wyszła ; > Naprawdę nie ma w niej nic trudnego więc polecam osobom z tak ogromnym doświadczeniem jak moje. Najcięższą przeprawą dla mnie było wysmarowanie formy margaryną. 


W babce wyraźnie czuć smak cytryny, nie zanika on wśród wszystkich innych produktów. Babka powinna być pieczona w formie o średnicy 18 cm, jednak moja forma miała 22 cm a babka może nie wypełniła całej formy ale wyszła ; D


Serdecznie chciałam was też zaprosić do komentowania, daje mi to jeszcze większą motywację do odwiedzin w kuchni. Za komentarze z góry dziękuje ; DD.

Pozdrawiam fanów !

6 komentarzy:

  1. Swietnie wyglada;) wyprobuje na święta;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wypróbuj ! : > nie udać się chyba nie może : >

    OdpowiedzUsuń
  3. zmień czcionkę.. to się źle czyta, ciężko... :(

    OdpowiedzUsuń
  4. dziekuje za uwagę ; ) możliwe że niedługo zmienie bo często wprowadzam tu jakieś zmiany ; > narazie zostaje : >

    OdpowiedzUsuń
  5. Śmieszna babka, bo zawsze podawana jest odwrotnie. A u Ciebie do góry nogami. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. bo nie trzeba podawać tak jak wszyscy :D

    OdpowiedzUsuń