czwartek, 4 kwietnia 2013

16.17.mazurek kokosowy i czekoladowy.


Wielkanoc za pasem. Jedzenia jak zwykle było o wiele za dużo, jak dla wojska. Sama od siebie też przygotowałam coś na świąteczny stół. Postanowiłam że będą to dwa mazurki. Pierwszy z nich to mazurek kokosowy.

składniki.

ciasto.

mąka pszenna 30 dkg.
margaryna 15 dkg.
cukier 10 dkg.
jajko 1 szt.
żółtka 2

masa.

śmietanka 30% 2 szkl.
cukier 20 dkg.
gorzka czekolada 10 dkg.
orzechy włoskie 5 dkg.
masło 5 dkg.
wiórki kokosowe 20 dkg.
skórka z pomarańczy



Składniki, które przeznaczone są na ciasto, łączymy i wyrabiamy ręką aż uzyskamy bryłę o jednolitej konsystencji.





Blachę (obojętnie czy to o wymiarach standardowych czy mniejszą, np. 25x36 cm) smarujemy dokładnie tłuszczem lub też wykładamy papierem do pieczenia.


 Na tak przygotowaną blachę wykładamy przygotowane ciasto, starając się aby w każdym miejscu miało mniej więcej tą samą grubość.





Następnie blachę wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 25 minut. Po upieczeniu, ciasto wyciągamy i dajemy mu się ostudzić.


Śmietankę, cukier, czekoladę i masło doprowadzamy do zagotowania. Czekoladę najlepiej wrzucać do garnka w pojedynczych kostkach, szybciej się wtedy rozpuści. 




Po zagotowaniu mieszając dodawać kokos, orzechy włoskie pokruszone na małe kawałeczki oraz startą skórkę pomarańczową.




Masę studzimy a następnie wylewamy na wcześniej przygotowany spód. Następnie dekorujemy ciasto według własnego uznania. Ja wykorzystałam do tego lukier, przygotowany z ubicia 1 białka i 4 łyżek cukru pudru. Całość posypałam płatkami migdałów.




Na koniec odstawiamy ciasto do ostatecznego ostudzenia i zgęstnienia.




Drugim mazurkiem, którego przygotowałam był mazurek czekoladowy.

składniki.

ciasto.

mąka pszenna 30 dkg.
margaryna 15 dkg.
cukier 10 dkg.
jajko 1 szt.
żółtka 2

masa.

jajka 4 szt.
cukier puder 20 dkg.
gorzka czekolada 20 dkg.
migdały 20 dkg.
suche wafle 2 okręgi

Ciasto przygotowujemy na identycznej zasadzie jak w mazurku kokosowym. Nie będę więc tego opisywać. Jak w poprzednim wypadku po upieczeniu ciasto studzimy.


Jajka przeznaczone na masę ubijamy z cukrem pudrem,


dodajemy czekoladę startą na dużych oczkach,


pokruszone wafle (osobiście nie dostałam okrągłych wafli, więc użyłam paczkę małych trójkątnych wafelków, zazwyczaj uzywanych do deserów lodowych)



 i pokrojone migdały. Przygotowaną masę wykładamy na ciasto.


Całość pieczemy około 30 minut w temperaturze 180 stopni.


Po upieczeniu ciasto dekorujemy według uznania. Ja użyłam do tego lukru przygotowanego z 2 białek, 2 łyżek kakao i 6 łyżek cukru pudru. Lukier rozsmarowałam na całości ciasta, po czym ułożyłam kwiatki z rodzynek i migdałów.





Smacznego ! : >

Oba mazurki wyszły bardzo dobre i pysznie wyglądały na wielkanocnym stole. Jeden był wyższy a jeden niższy, ze względu na to, że były robione w blachach róznej wielkości. Masy nie były zbyt słodkie - były w sam raz. To prawda że mazurek jest ciastem przygotowywanym raczej na Wielkanoc, ale niekoniecznie. Można go przecież zrobić w dowolnym czasie, będzie tak samo pyszny. 

A może i wy przygotowaliście coś na te święta ?

Serdecznie zapraszam do komentowania : ))

Pozdrawiam fanów ! : D






4 komentarze:

  1. przepyszne! dziekuje ! ;*
    C.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się że smakowały : >> może Ci coś jeszcze przywioze w takim razie :)
      ;*

      Usuń
  2. Wyglądają rewelacyjnie;) uwielbiam mazurki.Mialam zamiar zrobić na święta,ale spędziłam je poza domem i z moich planów nici;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Można zrobić i po świętach, myślę że uroku im to nie odejmie :>

      Usuń